Održan onlajn sastanak povodom predstavljanja nacrta revidirane Metodologije za procjenu potreba za obukama u pravosudnom sistemu u Crnoj Gori

– 30. septembar 2021. godine – Podgorica, u okviru projekta “Odgovornost i profesionalizam u pravosudnom sistemu u Crnoj Gori” i u saradnji sa Centrom za obuku u sudstvu i državnom tužilaštvu realizuje aktivnosti na planu unaprjeđenja metodologije procjena obuka, u skladu sa preporukama Evropske komisije. Navedeni projekat predstavlja dio zajedničkog programa Evropske unije i Savjeta Evrope “Horisontal Facility za Zapadni Balkan i Tursku 2019 – 2022”. Sa ciljem podrške daljem unaprijeđivanju kvaliteta programa obuka, Savjet Evrope organizovan je onlajn sastanak povodom predstavljanja nacrta revidirane Metodologije za procjenu potreba za obukama u pravosudnom sistemu u Crnoj Gori, kojem su prisustvovali članovi Upravnog odbora i Programskog savjeta Centra, kao i predstavnici Sekretarijata Centra. U uvodnom dijelu sastanka prisutnima su se obratile gđa Anna Yeghiazaryan, projektna koordinatorka,  Odjeljenje za reformu sektora pravosuđa, Generalni direktorat za ljudska prava i vladavinu prava, Savjet Evrope, gđa Ljiljana Lakić, predsjednica Upravnog odbora Centra za obuku u sudstvu i državnom tužilaštvu i gđa Milenka Seka Žižić, sutkinja Apelacionog suda Crne Gore i predsjednica Programskog savjeta Centra za obuku u sudstvu i državnom tužilaštvu. Nakon uvodnog dijela angažovani eksperti Savjeta Evrope, gđa Marina Naumovska Mileva, međunarodna konsultantkinjaSavjeta Evropei g. Milorad Marković, lokalni konsultant Savjeta Evrope predstavili su predlog revidirane Metodologije procjene potreba za obukama: Značaj procjene potreba za obukama – savremeni pristupi i metode; Predložene izmjene u odnosu na postojeći sistem procjene potreba za obukama u Crnoj Gori; Komponenta rodne ravnopravnosti u okviru programa obuka u pravosuđu; Izvještaj o procjeni potreba za obukama i plan obuka (predstavljanje modela Izvještaja). Nakon pomenutog je uslijedila diskusija vezana za praktičnu primjenu revidirane Metodologije procjene potreba za obukama koja treba da dovede do unaprjeđenje programa koje Centar nudi svojim korisnicima, a konkretnije teme su bile: Izvori za prikupljanje podataka; Uloga, odgovornost i uključenost različitih institucija i aktera; Priprema Plana obuka za 2022. godinu